AdBlock pentru Chrome a fost vandut
AdBlock pentru Chrome a fost vandut si se va alatura programului Acceptable Ads (anunturi acceptabile) folosit de Adblock Plus, cunoscut fiind faptul ca acesta din urma permite unele anunturi care nu sunt itruzive si deranjante.
Detaliile despre cumparator sunt inca neclare, iar cei care folosesc AdBlock, mai mult ca sigur au fost intampinati deja de mesajul pe care il vedeti in imaginea de mai jos:
Adblock si Adblock Plus au fost si sunt in continuare un aprig subiect de discutie legat de reclama pe Internet, dat fiind faptul ca majoritatea site-urile se sustin din reclama, publicitatea fiind pentru acestea singura sursa de venit. Adblock si Adblock Plus au aparut ca un raspuns la site-urile de spam care au invadat Internetul, oferind reclama de proasta calitate, inselatoare si care de multe ori te trimit catre alte site-uri, la fel de spammy, sau chiar mai rau, unele dintre aceste reclame fiind purtatoare de adware.
Dar cum orice vers are si revers, cele doua extensii si nu numai ele, pentru ca exista si altele, au dus in ultimul timp la un adevarat Adageddon, afectand intr-o masura extrem de nefasta o multime de site-uri si producandu-le acestora pierderi financiare insemnate. Vorbim aici desigur de site-urile non-spammy care ofera publicitate in mod decent si care le ajuta sa supravietuiasca, oferind cititorilor in mod gratuit continut si acces la informatie. Este adevarat ca uneori acest continut lasa de dorit, insa acest lucru este un alt subiect de discutie.
Dupa cum se vede, acest subiect este unul destul de complex si cu impact major atat pentru advertiseri cat si pentru publisheri. Cert este insa, ca se fac eforturi pentru a cauta si gasi noi metode de implementare a reclamelor in mediul online, ca alternativa la cele deja existente. La nivel mondial exista peste 200 milioane de utilizatori de AdBlock, iar in Romania cifra depaseste 2 milioane, conform celor de la PageFair. De asemenea, ca o consecinta a exploziei de site-uri spammy, se estimeaza ca in doi ani, numarul utilizatorilor de AdBlocker din Romania sa depaseasca 5 milioane, iar la nivel mondial numarul acestora este in crestere vertiginoasa.
In urma acestui raport, cei de la PageFair spun ca deja exista mari semne de intrebare cu privire la mentinerea web-ului ca platforma gratuita de continut, sustinuta prin publicitate.
Se pare ca era Advertising 1.0 se apropie cu pasi repezi de final! Ce urmeaza? Advertising 2.0, insa despre asta puteti citi aici.