Facebook interzice conditionarea aprecierilor pentru content
Dupa cum se stie, Facebook este intr-o dinamica continua si nu trece mult timp pana sa aflam ca a facut o noua schimbare. Unele dintre acestea au trecut neobservate, in timp ce altele au avut un impact important asupra utilizatorilor retelei sociale. Este si cazul surprizei pe care Facebook o pregateste unei anumite categorii de utilizatori incepand cu data de 5 noiembrie 2014. Mai exact, va bana site-urile care folosesc diverse plugin-uri instalate si care te conditioneaza sa dai like continutului sau unei aplicatii pentru a putea fi vizualizate.
Intr-un post anterior, am aratat cum se pot ocoli aceste plugin-uri folosind o extensie Chrome.
Mark Zuckerberg spune:
„Nu trebuie sa stimulezi oamenii sa foloseasca plugin-urile sociale sau butonul de like. Nu poti stimula pe cineva sa ofere un like, daca acel continut sau aplicatie nu a fost pe placul sau. Ramane totusi acceptabil sa stimulezi utilizatorul sa incerce o anumita aplicatie, sa vizualizeze un continut sau o promotie, dar fara sa-l conditionezi.
Pentru a asigura legaturi de calitate si a ajuta business-ul sa ajunga la persoane care chiar sunt interesate de acel subiect sau produs, dorim ca oamenii sa ofere o apreciere doar atunci cand doresc si sunt interesati de acel ceva, nu datorita faptului ca sunt conditionati. Speram ca acest update va fi atat in beneficiul utilizatorilor, cat si in beneficiul agentilor de publicitate”.